Co to jest ePUAP
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych.
Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:
- obywatelami a administracją
- przedsiębiorcami a administracją
- instytucjami administracji publicznej
Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.
W celu dostarczenia do Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. Eugeniusza Pijanowskiego w Warszawie dokumentu elektronicznego należy zarejestrować się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP) pod adresem:
lub przejść do pism ogólnych klikając poniższy link
Adresy naszych skrytek to: /ZSGWarszawa/skrytkaESP, /ZSGWarszawa/domyslna.
Po założeniu konta i zalogowaniu się na ePUAP użytkownik ma dostęp do elektronicznej skrzynki podawczej naszej szkoły.
INSTRUKCJA UNIWERSALNA WYSŁANIA PISMA
Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane.
Sprawy załatwianych w trybie postępowania administracyjnego wymagają podania imienia, nazwiska, adresu osoby wnoszącej pismo oraz jej podpisu. Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany ePUAP.