Co to jest ePUAP

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych.

Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:

- obywatelami a administracją

- przedsiębiorcami a administracją

- instytucjami administracji publicznej

Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.

W celu dostarczenia do Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. Eugeniusza Pijanowskiego w Warszawie dokumentu elektronicznego należy zarejestrować się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP) pod adresem:

https://epuap.gov.pl

lub przejść do pism ogólnych klikając poniższy link

https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/sprawy-ogolne/ogolne-sprawy-urzedowe-2/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego-nowe

Adresy naszych skrytek to: /ZSGWarszawa/skrytkaESP, /ZSGWarszawa/domyslna.

Po założeniu konta i zalogowaniu się na ePUAP użytkownik ma dostęp do elektronicznej skrzynki podawczej naszej szkoły.

INSTRUKCJA UNIWERSALNA WYSŁANIA PISMA

  1. Po przejściu na powyższą stronę należy zalogować się do serwisu (Zaloguj się, w prawym górnym roku). Następnie podać dane logowania: login i hasło. Jak na poniższym zrzucie ekranu
  2. Po zalogowaniu znajdziemy się w panelu głównym, gdzie wybieramy opcję „Katalog spraw”.
  3. Aby przejść dalej klikamy na: „pismo do urzędu”
  4. Następnie klikamy na: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”
  5. Jeśli wcześniej nie zalogowaliśmy się teraz zostaniemy o to poproszeni.
  6. Wypełniamy formularz zaczynając od wpisania do jakiego urzędu kierujemy nasze pismo w tym wypadku zaczynamy wpisywać nazwę szkoły pojawi się lista szkół wybieramy interesująca nas jednostkę .
  7. Po wypełnieniu formularza możemy dodać załączniki i wysyłamy.

Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane.

Sprawy załatwianych w trybie postępowania administracyjnego wymagają podania imienia, nazwiska, adresu osoby wnoszącej pismo oraz jej podpisu. Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany ePUAP.

Odsłony: 10488

Galeria

  Osiągnięcia Szkoły

https://www.admzsg.home.pl/2017/images/icons/varsaviansitycznaszkola.png

  Certyfikat Szkoła Bez Przemocy

 

 

 

 

 

 

 

  ZSG Liderem Varsavianistycznej Szkoły