Co to jest ePUAP
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych.
Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:
- obywatelami a administracją
- przedsiębiorcami a administracją
- instytucjami administracji publicznej
Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.
W celu dostarczenia do Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. Eugeniusza Pijanowskiego w Warszawie dokumentu elektronicznego należy zarejestrować się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP) pod adresem:
lub przejść do pism ogólnych klikając poniższy link
Adresy naszych skrytek to: /ZSGWarszawa/skrytkaESP, /ZSGWarszawa/domyslna.
Po założeniu konta i zalogowaniu się na ePUAP użytkownik ma dostęp do elektronicznej skrzynki podawczej naszej szkoły.
INSTRUKCJA UNIWERSALNA WYSŁANIA PISMA
- Po przejściu na powyższą stronę należy zalogować się do serwisu (Zaloguj się, w prawym górnym roku). Następnie podać dane logowania: login i hasło. Jak na poniższym zrzucie ekranu
- Po zalogowaniu znajdziemy się w panelu głównym, gdzie wybieramy opcję „Katalog spraw”.
- Aby przejść dalej klikamy na: „pismo do urzędu”
- Następnie klikamy na: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”
- Jeśli wcześniej nie zalogowaliśmy się teraz zostaniemy o to poproszeni.
- Wypełniamy formularz zaczynając od wpisania do jakiego urzędu kierujemy nasze pismo w tym wypadku zaczynamy wpisywać nazwę szkoły pojawi się lista szkół wybieramy interesująca nas jednostkę .
- Po wypełnieniu formularza możemy dodać załączniki i wysyłamy.
Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane.
Sprawy załatwianych w trybie postępowania administracyjnego wymagają podania imienia, nazwiska, adresu osoby wnoszącej pismo oraz jej podpisu. Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany ePUAP.